40. Sam Smith: Writing's on the wall (az új James Bond film betétdala)

szerda, október 07, 2015


Már egy jó ideje hatalmas Sam Smith rajongó vagyok, bár nem igazán áll közel hozzám az a zenei stílus, amit ő képvisel. Ennek ellenére valami van benne, és a dalaiban, ami nagyon megfogott és emellett egyszerűen csodálatos a hangja. Azt hiszem ő legjobb dolog, ami a zeneiparral mostanában történhetett, ezért nagyon örültem, amikor megtudtam, hogy ő kapta azt a megtiszteltetést, hogy megírja és fel is énekelje a legújabb James Bond film zenéjét. A dal körülbelül egy hete jelent meg, tegnapelőtt pedig klipet is kaptunk hozzá. 




Dal: Elképesztő! Igazából, ezzel az egy szóval le is írtam mindent, de azért kifejtem egy kicsit. A Writing's on the wall egy nagyívű lírai dal, ami tökéletesen passzol Sam hangi adottságaihoz, hiszen elég széles a srác hangterjedelme és gyakorlatilag ebben a három perces számban minden képességét megcsillogtatja, hiszen vannak benne hosszan kitartott magas hangok, lágy magas hangok, és rengeteg hajlítás. A vokálok mellett a hangszerelést is nagyon eltalálták, gyönyörűen passzol a dalhoz, benne van az a tipikus filmes hatás, és az a bizonyos Bondos feszültség.
A kommenteket olvasva a Youtube-on és egyéb internetes oldalakon, egyértelműen kiderül, hogy ez a legtöbbet bírált Bond betétdal. Több "kritikus" szerint egyáltalán nem illik a James Bond filmekhez, túl melodramatikus, romantikus, nyálas (egyes rettentően primitív hozzászóló szerint "túl meleg"). Igazából megértem az ő álláspontjukat és igazat is adok nekik valamilyen szinten, mert a Bond filmek középpontjában nem a szerelmi szál áll, de azt a kritikusok és fanatikus James Bond fanok is alátámaszthatják, hogy minden egyes filmben van egy (nem is annyira elhanyagolható) love story, amihez tökéletesen passzol a dal. 

Klip: Nem bonyolították túl a videót, ezért nem is tudok túl sok mindent írni róla. Végtelen egyszerű a koncepciója, ami nem is baj ebben az esetben. Egyszerű, letisztult elegáns, jól megválasztott helyszínekkel. Azt hiszem ez ellen egy James Bond rajongónak sem lehet kifogása. Egyébként nekik üzenném, hogy jól nézzék meg a klipet, hiszen több jelenet is látható benne az új Spectre című filmből. 

Értékelés: 10/9 Én, mint Sam Smith rajongója néztem a klipet, és hallgattam a dalt, nem vagyok valami nagy James Bond fan, ezért nem fogok azért kevesebb pontot adni, mert nem illik a filmhez. Az egy pont levonás mindössze azért jár, mert én az olyan klipeket jobban szeretem, aminek van valamiféle története. 


Ti mit gondoltok a dalról és a klipről? Egyetértetek velem? 

You Might Also Like

0 megjegyzés

m