39. Scream Queens: 1x1- Pilotkritika

szerda, szeptember 30, 2015

Próbálom a bejegyzéseimben minimalizálni a kritika szó használatát, mert azt gondolom nekem semmi jogom ahhoz, hogy valamiről kritikát írjak, hiszen nem vagyok szakmabeli,, csak egy laikus néző, aki szereti leírni a véleményét. Sajnos ebben az esetben nem igazán sikerült megfelelő szóval helyettesítenem, mert a 'vélemény' elég hülyén hangzik,, így maradt a kritika.( Ezt mindenképp fontosnak tartottam leírni így a bejegyzés elején, de most már bele is vágnék. )

A Scream Queens című sorozatról még csak nem is hallottam egészen addig, amíg meg nem láttam egy Twitteres plakáton. Azt kell hogy mondjam egyszerre felkeltette az érdeklődésemet, leginkább a híres színésznők miatt, hiszen ahogy a képen is látszik szerepet kapott Ariana Grande és Emma Roberts is. Ezek után persze utána olvastam a dolognak és kiderült, hogy olyan további hírességek színesítik a szereplőgárdát, mint Lea Michele (Glee), Keke Palmer ( a Nickelodeon True Jackson című sorozatából), vagy Nick Jonas. 

Mi is ez pontosan? A Scream Queens a Fox új horror vígjátéka, ami az American Horror Story és a Glee készítőinek nevéhez fűzőik. A premierre szeptember 22.-én került sor. 

A történetről röviden: A Glee és az American Horror Story alkotóinak új horrorsorozatában egy elit lánykoleszban mindenki számára megnyílik a bekerülési lehetőség, így bárki megpróbálkozhat a felvételi feladatok teljesítésével. Mindeközben egy sorozatgyilkos tartja rettegésben a diákokat, minden héten, epizódban valaki áldozatul esik neki. Ki a tettes, és kik lesznek az áldozatok? 
Forrás: Mozicsillag

Vigyázat spoiler! Csak akkor folytasd ha már láttad, vagy nem zavar. 



Szerintem: Nem vártam túl sok jót a sorozattól, mert sem Emma Roberts, sem Ariana Grande, sem a horror vígjátékok nem tartoznak a kedvenceim közé.
A pilot egy úgynevezett Cold Opening-el nyitott, egy visszatekintést láthattunk a múltba, ami nagyszerűen megalapozta a sorozat hangulatát, bár nem igazán látom az összefüggést az akkori események és a jelen között. Alapvetően a történet központjában egy egyetemi lányszövetség áll a KKT, aminek a vezetője egy kellően gonosz, egoista, vérbeli amerikai méhkirálynő Chanel (Emma Roberts). Nekem egy kicsikét sántít Emma Roberts, mint elkényeztetett bandavezér, mert ő inkább az a lány a szomszédházból karakter, ezért nem éreztem maximálisan hitelesnek az alakítását. A többi Chanel, (az első számú Chanel alattvalói) semmi kiemelkedőt nem mutatott eddig, Ariana Grande pedig egyszerűen az őrületbe kerget. Nagyon erősen megkérdőjelezhetőek a színészi képességei szerintem, és nem tudom elhinni, hogy már megint egy ilyen üresfejű cicababát alakít.
A Chanel-ek
Persze a lányszövetségnek akad ellensége is, az új dékánnő Munsch (Jamie Lee Curtis), aki nekem személy szerint nagyon szimpatikus, bár én mindig odavagyok a rideg, ambiciózus, határozott, és törtető szereplőkért és persze Jamie Lee Curtis alakítása sem elhanyagolható.
Természetesen megkaptuk a szokásos sablonszereplőt is, a normális és kedves újonc lányt, (Skyler Samuels) akinek legfőbb célja, hogy megszüntesse ezt a kegyetlen  hierarchiát a lányszövetségben. Hihetetlenül meglepő módon megismerkedik egy helyes pultos fiúval, Pete-tel (Diego Moneta), aki másodállásban oknyomozó riporter, így szívesen felajánlja a segítségét Grace-nek. Grace tervei egész ígéretesnek tűnnek és ez ebből a szerelmi szálból is ki lehetne hozni valamit, szóval remélem ezeket nem hanyagolják el a készítők a későbbiekben.
Természetesen mivel vígjátékról van szó akadnak poénok bőven, bár nekem az efféle humor nagyon nem a kedvencem, fogtam is a fejem rendesen közben, én az intelligensebb humort jobban kedvelem. A horror része a dolognak egész jól működött, lányként nekem nem volt könnyű egy-egy jelenetet végignéznem, bár inkább a véres, kaszabolós dolgok kerültek előtérbe, én például vártam valamiféle pszichés horrort is.

Összességében: Nem lesz a kedvencem a sorozat, elég messze van a jótól, illetve én az ilyen buta és logikátlan értelemben abszurd dolgoktól a falnak megyek, de ennek ellenére vannak benne olyan szálak és karakterek, amik miatt tovább fogom nézni a szériát. Akik szeretik az efféle abszurd humort, és magát a műfajt, azoknak valószínűleg ez is tetszeni fog, akik viszont nem azok is adhatnak egy esélyt a dolognak, mert egész ígéretes maga a történet.




You Might Also Like

3 megjegyzés

  1. Szia!

    Nem fűztem hozzá túl sok reményt, mivel - hozzád hasonlóan - sem Emma Stonet, sem Arianat nem kedvelem különösebben. De számomra hatalmas csalódás volt, mivel csak azért kezdtem nézni, mert az AHS viszont nagy kedvencem és reméltem, hogy Ryan Murphy megint nagyot fog alakítani. Bár a fűnyírós rész a végén elég jó volt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Azzal kezdeném, hogy egy fatális hiba következtében félreírtam a főszereplő lány nevét, ugyan is nem Emma Stone, hanem Emma Roberts (egyszerűen belém van kódolva, hogy összekeverem őket! :D) De szerintem mindketten tudjuk kiről van szó.
      Az AHS-t én is nagyon szeretem, bár ennek a sorozatnak köze sincs hozzá. A fűnyírós rész nekem is tetszett a végén, az volt az egyetlen jelenet, ami elég poénosra, illetve a horror részét nézve elég brutálisra sikeredett. :)

      Törlés
    2. Én is egyfolytában elírom őket :D Semmi gond :D

      Törlés

m