50. Pretty Little Liars 7x01-vélemény

szerda, augusztus 03, 2016

Sziasztok!

Először egy kis off topikkal indítanám ezt a bejegyzést, hiszen valószínűleg mindenkinek- aki valaha járt már a blogomon, esetleg többször is benézett hozzám, netalántán fel is van iratkozva- feltűntek a (nem kicsit) radikális változások. Nem szeretnélek untatni titeket, de azért egy pár szót szeretnék írni arról, hogy még is, mi áll ezek mögött. Jelenleg a szó szoros értelemben minden változik körülöttem, szeptembertől egyetemista leszek, egy bőröndnyi kis cuccal vágok neki Sopronnak teljesen egyedül, szóval arra jutottam, akármennyire is próbáltam elkerülni ezt, a felnőtté válás útjára léptem. És hogy mi köze a magánéletemnek a bloghoz? Nos, azt hiszem ideje, hogy a Celebrity Land is felnőjön velem. Megváltozott a blog címe, hiszen nem éreztem az igazinak, illetve a designon is finomítgattam, bár még mindig nem tökéletes. A legfontosabb változás pedig az, hogy búcsút intettem az álnevemnek. Jó volt anonimként írni, azt hiszem egy kis biztonságérzetet adott az, hogy nem tudják valójában ki vagyok, viszont azt hiszem, hogy ez valamilyen szempontból a hitelesség rovására ment, na és persze ha már felnőtté válás és egyéb hasonló klisék, fontos hogy felvállaljuk önmagunkat. 
Szóval remélem senkit nem riasztottak el ezek a nagy változások, illetve magasröptű gondolatok és továbbra is olvassátok majd a blogomat. 
A végére csak annyit írnék, Viszlát Miranda Moore!

Kívánjatok szerencsét: Melinda, egy átlagos 19 éves, most már egyetemista lány



Vigyázat a bejegyzés spoilereket tartalmaz! 

A Pretty Little Liars című sorozat évek óta hatalmas népszerűségnek örvend, világszerte rajongók ezrei várták tűkön ülve, hogy kiderüljön ki is valójában a titokzatos A. Bevallom engem is beszippantott a széria úgy egy évvel ezelőtt, viszont akkor már inkább negatívumokat, mint sem pozitív véleményeket olvastam a sorozatról. Bár az apróbb hibákat én is észrevettem és tény, hogy volt pár gyengébb epizód, a 6. évadig csakis pozitívat tudnék elmondani a PLL-ről.


A 7. évad június végén startolt el és, bár már a 6B-ben megtörtént az a bizonyos időugrás, 7. évad egészen újnak ígérkezett, hiszen a lányoknak egy egészen új, még A-nál is sokkal aljasabb, manipulatívabb és okosabb ellenséggel kellett (volna) szembenézniük.


Ami a 6. évadzáró epizódját illeti, eléggé izgalmasan végződött, hiszen a lányok terve szerint, tálcán nyújtották át Charlotte, vagyis A gyilkosát, a csali szerepét pedig Hanna vállalta magára. Ez egy remek alaptörténetet adhatott volna a 7. évadnak, és mivel szinte egész tavasszal a "Vajon sikerül megmenteniük Hanna-t?" promo ment, azt gondoltam igazán izgalmas évadnyitó epizódot láthatunk majd. Nos, azt kell mondjam nagyot csalódtam.
A 7x01 egy nagyon sötét és nagyon sejtelmes cliffhangerrel indult, amikor is a lányok zokogva sírt ásnak. Valószínűleg hangulatfokozásnak szánták, de aki megnézte a PLL mind a 6 évadát, egészen biztos vagyok benne, hogy immúnissá vált az ilyen trükkök ellen és korántsem dől be nekik.
Igaz, ami igaz Hanna tényleg nagy veszélyben van, hiszen A.D az új fő gonosz 24 órát adott a srácoknak arra, hogy átadják Charlott igazai gyilkosát, vagy Hanna meghal. Ez egy nagyszerű lehetőség volt a készítők számára arra, hogy végre összehozzanak egy igazán pörgős, eseménydús epizódot, ám ők ezt a lehetőséget korántsem használták ki.
A 6. évadban beharangozott szuper intelligens és minden eddiginél okosabb gonosz illúzióját körülbelül az ötödik percben sikerült lerombolniuk a templom toronyba fellógatott, maszkos, mű Hanna-val, ami egy felhúzható, beszélő játékbaba valójában. Nagyon reméltem, hogy az ilyeneken és legfőképpen a babákon már túl vagyunk.


A kicsinyes "régi A" játszmákon túl a szerelmi szálak sem hoznak semmi újdonságot. Aria és Ezra love story-a lerágott csont, sablon az egész. Elfogadnám én, ha újra egymásra találnának, mert egész aranyos pár voltak, azt viszont elvárnám, hogy rendesen ki legyen dolgozva a történetük, ne oldják meg a készítők annyival, hogy Aria meghall egy dalt egy pub-ban, majd visszarohan Ezrához és azt, mondja, nem tudja hányadán állnak egyszerűen csak vele szeretne lenni.
Spencer és Caleb lagymatag szerelmi évődése sem tesz hozzá semmit a cselekményhez, és a hatodik évad végét látva eléggé kiszámíthatónak tartom a történetük végkifejletét.

A sok negatívum után, azért szeretnék írni a pozitívumokról is, hiszen koránt sem volt reménytelen az epizód. Hanna fogva tartása elég izgalmasnak és kegyetlennek, mondhatni méltónak bizonyult az új A-hez, és bár biztos voltam benne, hogy nem fogják sokáig húzni ezt a szálat, titokban nagyon reménykedtem, hogy többet fognak kihozni belőle és Hanna nem fog ilyen könnyen szabadulni.
Az epizód másik szála Elliot-al és Ali-vel is egész jól alakult, sikerült felkelteniük az érdeklődésemet Elliot karaktere iránt, illetve talán az Ali-t alakító Sasha Pieters is kap lehetőséget arra, hogy megmutassa, mit tud. Ezen kívül Mary Drake érkezése szintén felkavarhatja rendesen a 7. évad eseményeit, legalább is nagyon-nagyon reménykedem benne, hogy nem siklanak el e felett a remek lehetőség felett.
A színészeket, illetve a karaktereket tekintve Elliot és Mary Drake hozhat valami újdonságot, a lányok továbbra is rendben vannak, Ashley Benson például egész ügyes volt ebben az epizódban,  Emily karaktere és Shay Mitchell színészi játéka továbbra is szörnyen unalmas, viszont Monát szeretném kiemelni, akinek a karaktere megmentette az epizódot, ismét. Remélem sokat látjuk majd az új évadban, mert legnagyobb bánatomra elég rendesen el lettek felejtve a mellékszereplők, leginkább a lányok szülei, de szívesen láttam volna Mike-ot, Jason-t vagy éppen Ted-et is.

Összességében: Sokkal, de sokkal izgalmasabb évadnyitót vártam volna. hiszen megvolt a készítők lehetősége rá, mégsem éltek vele. Látok potenciált néhány szálban, és mivel ez az utolsó évad mindenképpen tovább fogom nézni a sorozatot, de azt kell hogy mondjam, nálam kifulladt a széria akkor, amikor végre fény derült ki is A valójában és választ kaptunk minden egyes tettére. A 6b még egész jól sikerült, hiszen megismerhettük a lányok jövőjét, de az új Über A, ezáltal az egész folytatás szörnyen erőltetett számomra. 



You Might Also Like

0 megjegyzés

m