47. Shannara- a jövő krónikája: Pilotkritika

vasárnap, január 17, 2016

Sziasztok! 
Elég régen vágtam már bele egy új sorozatba, legutoljára a Screem Queens pilotját néztem meg, ami nagyon nem az én műfajom, szóval több részt nem is láttam belőle. Mondhatnám, hogy elvette a kedvemet a sorozatoktól, de nem így van. Egyrészt elég nehéz engem eltántorítani, túlságosan addikt vagyok én ahhoz, másrészt pedig a valódi oka annak, hogy elhanyagoltam a sorozatokat, az az időhiány. Nem hogy újat elkezdeni nem volt időm, de a régieket sem tudtam folytatni. 
Most, hogy kicsit lazábbak lettek a napjaim próbálom bepótolni a lemaradásaimat, végignéztem a Vámpírnaplók 7. évadának első felét, amit sikerült nagyon ütősen lezárni, szóval alig várom, hogy folytatódjon a sorozat; ezen kívül a Teen Wolf 5b-jének az első felét is megkukkantottam a napokban, ami kicsit zavaros volt, de azért izgalmas. Plusz igyekszem továbbhaladni a Pretty Little Liars-ben is, hiszen még csak a 3. évadnál tartok, és iszonyatosan kíváncsi vagyok az új részekre. 

Ami pedig a bejegyzés valódi témáját, vagyis  a Shannara-t illeti, körülbelül egy hete lettem rá figyelmes, a tévében láttam az ajánlóját. Rögtön felkeltette az érdeklődésemet, hiszem MTV-s sorozat, ennek ellenére nem igazán produkált még csak hasonlót sem a csatorna az elmúlt években.

Bár még nagyon új a sorozat, a magyar média máris megvásárolta a jogokat, így minden csütörtökön szinkronosan láthatóak az új részek a Viasat3-on. 


Leírás: 


Évezredekkel civilizációnk pusztulása után bolygónkat - amit ekkor már Négyföldként ismerünk - az emberek mellett trollok, gnómok és elfek lakják. Utóbbiak közé tartozik a Shannara-család, akik felmenőik révén olyan természetfeletti képességek birtokosai, amelyek segítségével döntően befolyásolhatják a világ alakulását. A világét, amit most rég feledésbe merült, sötét erők fenyegetnek. A gonosz ellen három, egymástól gyökeresen eltérő személyiség fog össze: Amberle, az elf hercegnő, a Shannara-család utolsó leszármazottja, a félig ember, félig elf Will és Eretria, a bandita. Küldetésük, hogy megmentsék a világot - ám eközben saját félelmeikkel is meg kell küzdeniük.

Forrás: Port.hu

A sorozat leírására megint csak a Port.hu-t idézném, hiszen az ajánlóban remekül megfogalmazták, hogy mit is várhatnak tőle a nézők: "végy egy botmixert, egy kis Trónok harcát, Gyűrűk urát, Narnia krónikáit, keverd össze őket, és öntsd az egészet egy posztapokaliptikus világba." 
A varázslatos történetek, mint a Harry Potter vagy a Gyűrűk ura mindig is népszerűek voltak, mostanában pedig a disztópiák a tuti befutók, szóval a Shannara készítői tudják mi a siker titka.



Szerintem: Az alapötlet elég ütős, rengeteg lehetőség van benne és tényleg elég széles a sorozat célközönsége, hiszen mind a varázslatos történetek, mind a disztópiák kedvelői számára érdekes lehet. Egy másfélórás pilot-ot kaptunk, amivel szerintem rendesen megalapozták a sorozat sikerét, és elég sokat elárultak benne Négyföld világáról. 
A készítők a jól bevált in medias res kezdést alkalmazzák, vagyis durr bele a közepébe, minél izgalmasabban indul, annál jobb. Rögtön megismerjük a történet egyik főszereplőjét, Amberle hercegnőt, akiről kiderül, hogy nem a tipikus elkényeztetett trónörökös, hanem igenis kemény a csajszi. Amberle hercegnőt Poppy Dayton játssza, aki nem igazán ismert Magyarországon, én sem halottam még róla. Már többször is említettem itt a blogon, hogy számomra szinte minden sorozatban és könyvben ellenszenvesek és unalmasak a női főszereplők. Nos, talán Amberle karaktere fogja megtörni ezt az átkot, de nem merem elkiabálni. Ezen kívül találkozunk a királyi család többi tagjával is, igazából egyikük sem olyan szereplő, akiről sokat lehetne írni. 
Időközben egy másik szálon is elindul a történet, megismerünk egy egyszerű szegény fél-tündér fiút Willt. Ashton Butler játssza Will szerepét, és engem a hosszú hajú pasikkal kilóra meg lehet venni, szóval itt már borítékolható volt nálam a siker. Amellett, hogy elég jóképű, nagyon hálás karaktert kapott, szerethető, naiv, jólelkű és már ebben a másfélórából is lejött nekem, hogy nagyon tehetséges a srác, egyértelműen az ő karaktere viszi el a hátán a sorozatot. 
Ezenkívül megismertünk egy meglehetősen gonosz és cinikus, de ennek ellenére okos és furfangos lányt is Eretriát, aki egyenlőre nem igazán lopta be magát a szívembe, bár a leírás szerint fontos szerepe lesz a történet további alakulásában. 

Ami feltűnt még nekem, hogy rengeteg a mellékszereplő a történetben, már ebben a mindössze másfél órában is, ami  azt bizonyítja, hogy mennyire összetett a sorozat. A mellékszereplők mind-mind hozzájárulnak a történethez a saját kis mellékszálukkal és öröm volt nézni, ahogy ezek kibontakoznak. Amit mindenképp meg szerettem volna még említeni, az pedig a lélegzetelállítóan gyönyörű világ, amit a készítők elénk tártak. Véleményem szerint az MTV nem túl jó a természetfeletti világ hiteles és realisztikus ábrázolásában (lásd Teen Wolf első évadai, amiben elég gyengére sikerültek a farkas effektek.) Nos továbbra is nagyon-nagyon feltűnően számítógéppel készítettek a különböző helyszínek, de ennek ellenére tényleg csodálatosak. Szerintem nagyon alaposan át van gondolva a sorozat minden apró kis részlete, és bár könyv alapján készült, akkor is le a kalappal előttük. 

Összességében: Jó az alapötlet, jó a kivitelezés, Austin Butler pedig telitalálat. Rengeteg lehetőség van a történetben, lekötött, magával ragadott, izgalmas volt és fordulatos. Azt hiszem ez a sorozat most telitalálat nálam. 

Ti mit gondoltok a sorozatról? Van valaki, aki rendszeresen nézi? Esetleg felkeltette most ez a bejegyzést valakinek az érdeklődését? 

U.i: Amint láthatjátok eléggé megújult a design. Az az igazság, hogy már rettentően untam a rendes blogspot sablonokat, ezért a váltás. Bár még vannak apró hibák, amiket igyekszem minél előbb kijavítani, nagyon örülnék, ha leírnátok a véleményeteket az új kinézetről! 

You Might Also Like

0 megjegyzés

m