48. ZAYN - PILLOWTALK

vasárnap, január 31, 2016




Amióta Zayn kilépett a One Direction-ből azóta, -nem nagy túlzással- az egész világ arra várt, hogy kapjunk egy kis ízelítőt, hogy milyen is a "szóló Zayn", a fiúk nélkül. Nem volt nagy titok már rég óta, hogy önálló projektbe kezdett, hiszen örömmel osztotta meg rajongóival az olyan meghatározó pillanatokat, mint például egy lemezszerződés aláírása. 

Jelentem, itt a várva-várt Zayn klip és dal, amire be kell vallanom, hogy még én is roppant kíváncsi voltam, annak ellenére, hogy nem vagyok 1D rajongó, sőt. 

De ha már a személyeskedésnél tartunk, leírnám azt is, hogy cseppet sem lepődtem meg azon, hogy Zayn elhagyta a bandát, hiszen az X faktorba eredetileg is szólóénekesként jelentkeztek, igazából csak úgy összerakták őket, és a tehetségkutatós bandák alapból sem az eredetiségükről és összetartásukról híresek, szóval nekem az is meglepő volt, hogy öt évig bírták. Ennek ellenére egy kicsit gerinctelen húzásnak tartom azt, hogy Zayn elmondása szerint kezdetektől fogva szeretett volna dobbantani, de mégsem tette. Nyilván, nem kell nagy ész ahhoz, hogy kitaláljuk mi volt ennek az oka. 

Igazából ennyi lenne a kis kitérő, nem szeretnék jobban belemenni, természetesen semmi sem fekete és fehér, és jogom sincs ítélkezni senki felett, mert a történetnek csak egy igen kis részét ismerjük, ezerféle ok, indok lakozhat mögötte, amit még csak nem is sejtünk. 

Visszakanyarodva a bejegyzés eredeti témájához, a dal, ami a Pillotalk címet viseli, illetve a hozzá készült videó tegnap, azaz januárt 29-én jelent meg. 

 Dal:  Zayn nem árult zsákbamacskát a dal témáját illetően, már  a megjelenés előtt lehetett tudni, hogy a szexről fog szólni, bár  én nem gondoltam volna, hogy ez ennyire egyértelmű lesz  majd. Első hallgatás után eléggé ütős, nem mondom, hogy      fülbemászó, de megjegyezhető. 
 A szövegét tekintve nem egy remekmű, igazából semmiről nem szól, zavaros és néha összefüggéstelen is, szóval ha nem lenne a mostanában olyannyira népszerű R&B, pop és elektro mashup stílus és az ütős refrén semmit sem érne az egész. 

Videó: Nehéz róla véleményt írnom, mert először nagyon tetszett, majd minden egyes megtekintés után felfedeztem benne valami kivetnivalót. A koncepciója végtelenül egyszerű, mégpedig az, hogy nincsen koncepciója. Eklektikus, csapongó és külön történetet nem mutat be. Ami nagyon megfogott, az a videó különlegessége, illetve művésziessége .(Van ilyen szó vajon? ) Látványvilága elég sokszínű, én véltem benne felfedezni némi art deco-t, illetve az absztrakt formák is abszolút a modern művészeti irányzatot erősítik. Bár voltak olyan látványelemek benne, amiknek nem igazán értettem a miértjét, ilyen például a különböző színű festék, ami Zayn, illetve Gigi szeméből is folyik. Hamár Gigi Hadid-nál tartunk le is írnám a videó -szerintem- legnagyobb hibáját. Nem bizonyult jó választásnak a modell szupersztár, hiszen dekorativitásán és az üres tekintetén kívül semmi újat nem tudott mutatni. Sokkal hitelesebb lett volna, ha kicsit jobban beleéli magát a leányzó, de ugyan ez vonatkozik Zayn-re is, mert én nem igazán éreztem a vibrálást és a szexuális feszültséget kettejük között.

Összességében: A gyengécske színészi teljesítmény és a néha megmagyarázhatatlan effektek, illetve  a dal jellegtelensége ellenére igazi ugródeszka lehet ez Zayn számára, és egyértelműen bebizonyította, hogy a zenei ambíciói messze túltesznek a fiúbandán.

Értékelés: 7/10

Ti mit gondoltok a dalról és a klipről? 

You Might Also Like

3 megjegyzés

  1. Szia!
    Igazából eddig ez az első átfogóbb vélemény a dalról és a klipről, amit olvastam és nagyon örülök, hogy megtaláltam (nem csak ezt a bejegyzést, hanem a blogodat is).
    Én személy szerint nagy One Direction rajongó vagyok és, mint minden Directionernek, nekem is hatalmas "csalódás" volt, hogy Zayn kilépett. Persze, tiszteletben tartottuk már amennyire ez tőlünk lehetséges és továbbra is támogattuk - szintén annyira, amennyire lehetséges volt.
    Sokunkat megrendített az a bizonyos Billboard interjú, amit te is említettél, hogy már a kezdetektől fogva le akart lépni. Ennek ellenére én személy szerint nagyon vártam a dalt és a klipet.
    Nem igazán azt kaptam, amit vártam. Attól a fuckin szótól eltekintve, szerintem teljesen elmenne ez is egy One Direction dalnak, attól független, hogy leginkább ez ugye már az R&B-be hajlik. A szövegnek számomra igazából semmilyen mondanivalója nincs, és nekem az is eléggé, hogy is mondjam... unalmas volt, hogy Gigi Hadid jelent meg a klipben, hiszen, mint most már hivatalosan tudjuk, egy párt alkotnak.
    Én azért többet vártam volna Zayn-től miután ekkora hype-ot kapott a Pillowtalk még megjelenése előtt. Reméljük a továbbiakban kicsit megugrik.
    És bocsi a kisebb regényért! :)

    Jennii.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Én is nagyon örülök, hogy rátaláltál a blogomra! :) Igazán nem kell bocsánatot kérned, hogy hosszabban kifejtetted a véleményed, én ennek csak örülök, hiszen nagyon fontos nekem a visszajelzés, legyen az pozitív, vagy negatív, illetve az is nagyon érdekel, hogy ti, olvasók, hogy látjátok az adott bejegyzés témáját! :) Annak pedig szintén örülök, hogy One Direction rajongóként mindenféle elfogultság nélkül tudtál véleményt írni a dalról és a klipről. :)

      Törlés

m