38. Jennifer E. Smith: Vajon létezik szerelem első látásra?

szombat, szeptember 26, 2015

Fülszöveg:  Négy perc általában alig valamire elegendő – ugye nem hinnéd, hogy ennyi idő alatt minden megváltozhat?A tizenhét éves Hadley Sullivan életében ez az egyik legrosszabb nap. Ott ragadt a New York-i repülőtéren, késésben van apja második esküvőjéről, amelyet Londonban tartanak, ráadásul a leendő mostohaanyjával még sohasem találkozott. Ebben a lehetetlen helyzetben pillantja meg a tökéletes srácot, az angol Olivert a repülőtér szűk várótermében. A fiú jegye a 18C ülésre szól – Hadley-é pedig a 18A-ra.
A végzet fordulatai és az idő fontos szerepet játszik ebben az elgondolkodtató regényben, amely egyaránt szól családi kapcsolatokról, a második esélyről és az első szerelemről. Hadley és Oliver huszonnégy órát felölelő története meggyőzi az olvasót arról, hogy az igaz szerelem akkor bukkan fel, amikor a legkevésbé számítunk rá.
Oldalak száma: 276 
Kiadó: Maxim 
Főszereplők: Oliver (nagyon próbálok visszaemlékezni, de valószínűleg nem derült ki a vezetékneve, ha tévednék szóljatok! ) Hadley Sullivan, Andrew Sullivan
Már körülbelül két hónapja elszerettem volna olvasni ezt a könyvet, de mindig akkor futottam bele, amikor már valami mást olvastam, szeptemberben pedig közbeszólt a sulikezdés és az Édes Anna, de a héten végre eljutottam odáig, hogy belekezdjek. Bár megmondom őszintén határozottan azt állítom, hogy semmilyen körülmények között nem létezik szerelem első látásra, mégis nagyon érdekelt a könyv és a fülszöveg alapján éreztem, hogy ez valami más lesz, több mint egy szimpla love-story. És végül igazam lett, egy percig sem bántam meg, hogy elolvastam. 
A történet főszereplője Hadley egy teljesen átlagos amerikai tinédzser, aki éppen apja esküvőjére tart Londonba. A reptéren ismerkedik meg Oliver-rel a magas, jóképű angol fiúval, aki több lesz majd, mint egy egyszerű utastárs.
A karakterek a szokásos felállás szerint alakultak: unalmas, bár elviselhető (nálam ez már haladás) főszereplő lány és a helyes álompasi. Oliver karakterét nagyon eltalálta az író, az egyik kedvenc férfi főszereplőmmé avanzsált, hihetetlenül intelligens, visszafogott, kedves, közvetlen és kicsit őrült is, de csak annyira, hogy ezzel csak még szerethetőbbé vált, na és persze az sem elhanyagolható tény, hogy angol. Hadley és Oliver az egész repülőutat együtt töltik, majdnem mindent megtudnak egymásról, és ezalatt a rövid idő alatt egy nagyon erős kötelék alakul ki kettejük között. Majd a repülőről leszállva elválnak az útjaik és mindenki megy a saját dolgára, hiszen a regény nem csupán a kettejük kapcsolatáról szól, emellett nagyon fontos szerepet kap a családi szál, hiszen Hadley szülei elváltak és az édesapja Angliába költözött most pedig egy másik nőt készül feleségül venni.
Az apja új házassága rengeteg kérdést felvet, elég részletes betekintést nyerhetünk Hadley gondolataiba, néha ezeken keresztül megismerhetjük a múltját is, aminek segítségével még inkább együtt tudunk érezni vele. 
Az édesapja esküvőjén természetesen egy váratlan dolog történik, ami engem személy szerint a padlóra küldött. Nem fogom elárulni mi az, de ennek a "körülménynek" köszönhetően Hadley és Oliver ismét találkoznak, bár a találkozó nem úgy sül el, ahogy azt Hadley szeretné.
Az ő párosuk egyébként imádnivaló: nem giccses és nyálas, hihetetlenül valódi és realista, ami még szimpatikusabbá tette a könyvet. Mindketten egy kicsit megtörtek, sebezhetőek és olyasvalakire vágynak, aki megérti őket, és valószínűleg pont ezért voltak annyira jó páros, mert megtalálták egymásban a támaszukat. Mindketten nehéz időszakon mennek keresztül és bár nagyon különböző a problémájuk, mégis hasonló, így nagyszerűen kiegészítik egymást. Emiatt egy kicsit komolyabb, filozófikus és lélektani töltetet kapott a regény, amit egyáltalán nem bántam, mert végre nem egy rózsaszín ködbe burkolt Young Adult könyvet olvastam.  
Egyetlen negatívumot tudnék elmondani, ami nem más, mint hogy nekem személy szerint sok volt az esküvői dráma, és kevés a Hadley-Oliver pillanat. Szerintem lehetett volna körülbelül ötven oldallal hosszabb a könyv, így jobban megismerhettük volna Olivert és lett volna idő több Hadley-Oliver pillanatra is. A könyv végével sem vagyok maradéktalanul elégedett, nálam ez mindig sarkalatos pont és sajnos ebben az esetben sem sikerült megfelelni a (valószínűleg elég nagy) elvárásaimnak. Lezáratlannak éreztem, kicsit összecsapottnak és elkapkodottnak, én például szörnyen kíváncsi vagyok arra, hogy mi lesz a szereplők sorsa a nagy nap után. 
Összességében: Egy hihetetlenül jól megírt (végre a magyar fordítást sem sikerült elrontani) YA történet, ami nagyon tanulságos és elgondolkodtató, emellett pedig egy imádnivaló love story, ami nem akar több lenni, mint ami valójában. 
Értékelés: 9/10 A tízest azért nem osztogatom ilyen könnyen, még várok valamire, ami igazán nagy katarzis lesz számomra. 
Van esetleg olyan közületek, aki olvasta a könyvet? Mit gondoltok róla? 

You Might Also Like

0 megjegyzés

m