33. VMA 2015-Összefoglaló+Vélemény

kedd, szeptember 01, 2015

Sziasztok! Akinek ma kezdődött a suli, milyen volt az első napja? Nekem már ez is fárasztó, túl sok információ van egyszerre a fejemben: szalagavatóra ruha, táncpróbák, osztálypénz, szülői, kis érettségi, rendes érettségi, emelt érettségi, ballagás, faktok, közösségi munka. Viszont ennél csak rosszabb lesz, szóval meg kell edződnöm. 

Bár a VMA leginkább a mainstream hollywoodi sztárokat helyezi előtérbe, és a pop, r&b, hip-hop vonalon mozog, ami az én ízlésemnek abszolút az ellentéte, akkora esemény a zenei világban, hogy nem hagyhattam ki. Mivel az időeltolódás miatt itthon hétfő hajnalban adták le inkább úgy döntöttem várok az esti ismétlésig. 




Egyet kell értenem Kanye West-el, én sem értem a hasonló díjátadók miértjét. Felesleges rongyrázás, puccparádé, egy túlmisztifikált valami, amin nem éppen azok kapnak díjat, de még csak jelölést sem, akik valóban megérdemelnék. Ráadásul felesleges konfliktusokat is szítanak rajongótáborok között. Itt volt például a 5SOS vs. Fifth Harmony rajongók vitája. Ugyebár Twitteren és Instagramon lehetett szavazni a nyár legjobb dalára, amit végül egy elég szoros küzdelem után a 5SOS nyert meg. Egyébként örültem is neki, mint majom a farkának, egyrészt azért, mert tényleg nagyon megérdemelték, másrészt pedig azért, mert a fiúk elérték azt, ami nagyon keveseknek sikerült eddig: egy punk-rock (kicsit pop tudom), de mindenképp igazi hangszerekkel komponált dal került ki győztesen. A Fifth Harmony rajongók miután kihirdették a győztest, heves utálkozásba kezdtek Twitteren. Lefordítanám nektek az egyik legdurvább tweetet magyarra:" A 5SOS lehet, hogy nyert egy díjat, de Ashtonnak attól még sosem lesz apja." Egyszerűen felháborítóan primitív és szörnyen gyerekes. Egyrészt teljes mértékben magánügy Ashton problémája az édesapjával, másrészt pedig ne a banda tagjait bántsátok már könyörgöm, a rajongók szavaztak!
Nos, ezt a "rövid" kis sztorit csak azért írtam le nektek, hogy kicsit bemutassam a kívülről minden szép és jó, szeressük egymást díjátadók hátulütőit. 

De kanyarodjunk vissza az eredeti menetrendhez. A hagyományokhoz méltóan egy Pre-Show előzte meg a valódi díjátadót, ami igazából semmi másról nem szól, mint üres bájcsevejről, néhány zenei blokkról, és a hollywoodiak legújabb lemezeinek promózásáról és a MTV saját gyártású sorozatainak beharangozásáról. 
Már a Pre-Show keretein belül kiosztották az első díjat, ami a Legjobb rock videóért járt. A szobrocskát a Fall Out Boy: Uma Thurman című videója kapta. 


Számomra ez az a kategória, amiben nehezen tudtam volna dönteni, hiszen a Florance and the Machine és az Arctic Monkeys is nagyon megérdemelte volna a szobrocskát, a legjobban pedig Hozier. Bár nagyon szeretem a Fall Out Boys-t és a klip sem sikerült rosszul, tény és való nagyon szórakoztató, de szerintem kevés a díjhoz. 

Szintén a Pre-Show keretein belül derült ki az A nyár legjobb dala kategória győztese, ami, ahogy már korábban is említettem, hogy a She's Kinda Hot lett a 5 Seconds of Summertől. 

Ezen kívül Nick Jonas is előadta legújabb dalát a Levels-t, ami átlagos volt, semmit sem tudok mondani róla, aki szereti ezt a műfajt, annak nyilván tetszett, illetve Taylor Swift megnyerte az első díját az este folyamán Legjobb pop videóért járó szobrocskát vehette át Blank Space című számáért. 

A Pre-Show lezárása képpen kaptunk egy klip premiert Taylor Swift Wildest Dream című dala debütált. Előre semmit sem szeretnék elárulni róla, hamarosan készül a bejegyzés a véleményemről.


A házigazda szerepét Miley Cyrus kapta, ezért már előre borítékolható volt a polgárpukkasztás, a magamutogatás és az őrült öltözékek. Nos, Miley megjelenésén kívül nem volt semmi botrányos benne, nagyon korrektül, kellő öniróniával sikerült levezetnie a showt, ami nem tudom, hogy a saját, vagy esetleg a csatorna érdeme-e, de durvábbra számítottam.

A VMA-t Nicki Minaj és Taylor Swift "duettje" nyitotta, amiről nem szeretnék semmit sem mondani, számomra Nicki Minaj jelenléte a zeneiparban teljességgel érthetetlen.
Egy másik dolog, ami miatt tűkön ülve vártam a VMA-t az Jared Leto volt. Hatalmas rajongója vagyok, ahogy a zenekarának a 30 Seconds to Mars-nak is és ilyen helyzetben még inkább hihetetlen számomra, hogy kétszer is csupán pár méter választott el minket egymástól. Nos, sokakat megbotránkoztatott az új pink hajával, de bevallom nekem tetszik. Szóval a The Weeknd fellépését csak is kizárólag azért vártam, mert Jared konferálta fel, de végül pozitív csalódás volt, hiszen nagyon kellemes hangja van, és egy egyszerű, de nagyszerű produkciót rakott le az asztalra, amivel megmutatta, hogy nem kell 50 háttértáncos, mindenféle füstgép és effekt ahhoz, hogy jó legyen egy előadás. 

A legjobb videó, férfi kategóriájának győztese Bruno Mars és Mark Ronson lett az Uptown Funk-al, aminek nagyon örültem, hiszen imádom Bruno Mars-ot és ez a dal és videó is nagyon ütősre sikeredett. 


A Legjobb videó női kategóriában nem meglepő módon Taylor Swift Blank Space-je lett, illetve az Év videója díját is ő zsebelte be a Bad Blood-al. 
A Legjobb Hip-hop videó díját Nicki Minaj Anacondája kapta, ami nálam vicc kategória, ennél nevetségesebb csak a nő botorkálása volt a szűkre szabott rucijában.

A másik indok Jared-en kívül, amiért mindenképpen megszerettem volna nézni a díjátadót, az Demi Lovato fellépése volt. A VMA idei újítása, hogy Los Angeles belvárosában felállítottak egy kültéri színpadot többek között itt lépett fel Maclemore és Ryan Lewis legújabb dalukkal, John Legend, illetve Demi is. A hangja persze csodálatos volt mint mindig, de sajnos nagyon elbillent a mérleg a látvány felé. 
Ami miatt tinilányok ezrei nézték a díjátadót az pedig Justin Bieber produkciója volt, a srác először adta elő legújabb dalát a What do you mean-t élőben. Itt nyer értelmet és magyarázatot az a sok hablaty, amit a The Weeknd-ről összehordtam, hiszen hiába volt Justin mögött 20 táncos, hiába nyomták tele a produkciót mozgással, hiába a látványos effektek, ha egyszer nincs mögöttes tartalom. A dal a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető jónak, a produkció halott lett volna  látványvilág nélkül, Justin mesterkélt, színpadias és cseppet sem valódi mozdulatai miatt pedig egyenesen a falra másztam. Az egyetlen dolog, ami megmentette a produkciót az a vége volt, amikor Justin elérzékenyült és megmutatta, hogy valójában nem egy robot. 



Ezen kívül is akadt megható pillanat a show alatt, hiszen Kanye West  átvehette a Michael Jackson Video Vanguard életmű díjat. Bár Kanye West olyan távol áll tőlem zeneileg, mint a nap a Földtől természetesen tisztelem a munkásságát és a tehetségét és valóban hihetetlenül megható és felemelő pillanat volt, amikor az egész stadion egy emberként állva tapsolt és éljenzett, Kanye pedig csak fürdött a sikerben. Ezután, ahogy azt már megszokhattuk tőle, sokkolta a népet egy igen csak őszinte beszéddel, a hab a tortán pedig az volt, amikor bejelentette, hogy indul a 2020-as elnökválasztáson.  
Számomra a VMA legjobb pillanata egyértelműen Tori Kelly fellépése volt, aki egyszerűen felrobbantotta a színpadot és bár eddig nem igazán ismertem őt ezzel a 3 perces produkcióval elérte, hogy a rajongója legyek. 

Összességében tehát átlagos VMA-t láthattunk néhány nagyszerű és néhány elég gyengécske produkcióval, egy kis cicaharccal Miley és Nicki között, illetve nem meglepő módon Taylor Swift nyerő sorozatával. Bár ebben az esetben teljesen indokoltnak érzem Taylor sikereit, mert az utóbbi időben tényleg nagyon igényes, alaposan összerakott, nagyszerű klipeket jelentetett meg, ami természetesen nem csak az ő érdeme. 

A nyertesek teljes listáját ide kattintva elérheted!

Taylor és az egész Bad Blood csapat

Van esetleg olyan közületek, aki szintén figyelemmel kísérte az idei VMA-t? Mi a véleményetek róla? 

You Might Also Like

0 megjegyzés

m