27. Lana Del Rey: High by the beach

vasárnap, augusztus 16, 2015


Lana Del Rey-el érdekes a "kapcsolatom". Amikor pár éve berobbant a köztudatba még egy kicsit más volt a zenei ízlésem, jobban húztam a rock felé, ezért egyrészt nem igazán hallgattam, másrészt ha valahol hallottam is, mindig rossz véleménnyel voltam róla, mert úgy éreztem nem igazán tehetséges, a hangja sem nagy szám, csak a különleges stílusa miatt szeretik. 
Mostanában így, hogy egy kicsit az indie és az alternatív világ felé húz a szívem újra felfedeztem, és azt kell hogy mondjam téves volt a megítélésem. 
Lana Del Rey hihetetlenül tehetséges, egyedi, mögöttes tartalommal megtöltött dalokkal és igenis megérdemli ezt a hatalmas sikert. 

Legújabb dala a High by the beach körülbelül egy hete jelent meg és pár nap múlva már videót is kaptunk hozzá.



Dal: Tipikus Lana Del Rey, meghatározhatatlan stílusú, ami az indie, a pop és hip-hop elemeit is mind-mind magában hordozza. Megkaptuk a szokásos lágy vokálokat, az elképesztően gyönyörű magas hangokat, és a semmivel össze nem téveszthető sötét ötvenes évek hangulatot. 
A szövege egyedi, ütős és kicsit ködös is, hiszen csak a dalt hallva nem teljesen egyértelmű, hogy miről is szól. Lana pedig ismét bebizonyítja, hogy egy igazi nő szájából még a káromkodás is kifinomultan hangzik. 

Klip: Pontosan ilyen videót képzeltem el, valószínűleg mindenki. Nem meglepő a helyszín a címből adódóan, mégis nagyon beletrafáltak, mert gyönyörű ez a tengerpart és a nyaraló is. A videó eléggé minimalista, letisztult, ami remekül passzol a dalhoz, nincs túl sok action benne, de ez nem is baj, hiszen a dal sem követeli ezt meg. Ahogy Lana klipjeiből megszokhattuk kicsit művészfilm hatású, fontos szerepet kapnak a fények, a kameraállások és a különböző effektek, a végére pedig megkapjuk a csattanót is, amit nem szeretnék elárulni, nézzétek meg, de annyit mondhatok, hogy így már a dal mondanivalója is teljesen más megvilágítást nyert, illetve hogy Lana kezében még a fegyver is úgy néz ki, mintha egy milliókat érő műkincs lenne. 

Értékelés: 8/10


Ti mit gondoltok a dalról és a videóról? Szeretitek Lana zenéjét? 

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Imádom Lana-t, nekem nagyon tetszett. Tudom, hogy elfogult vagyok vele szemben, de a kezdetektől fogva szeretem és a szívemhez nőttek a számai. Amúgy én sohasem értettem ezt a "nagy Lana utálatot", ilyeneket írtak régen a magyar újságok: Lana "búvalb*szott" Del Rey.Persze most mindenki szereti, és ugyanez az újság azt írta, hogy milyen elképesztő koncertet adott Lana. Pfff. Miranda Moore, az ilyen cikkeknek viszont mindig örülök(értelmes, és nem egy negatív vagy pozitív jelzővel intézted el az értékelést!), az pedig plusz jó, hogy a számaival végül Lana téged is megfogott :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett! :) Én úgy gondolom, hogy inkább legyen 100 Lana "búvalb***ott Del Rey a zeneiparban, mint egy Nicki Minaj.

      Törlés

m